Признавам, вярно е!

Уизардс нерядко пишат, че всеки нов сет на Магица е изпълнен с "безкрайни възможности", "приключения" и тем подобни. Винаги съм чел всякакви такива статии и съм се смял - какви възможности какви неща - имаш 10 играеми реъра от даден сет примерно за червеното и синьото и ги играеш - като имаш cruel ultimatum правиш 5cc и и биеш на натц, worlds. Както и ландките. Имаш ли ландки, или ги менкаш за други, които ти трябват, или ги играеш, защото ти трябват. Т'ва е.
Чак сега има декове, играещи с one with nothing. http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=88817

Сега пак чета какво пише на книжката от фат пака на Зендикар, който си взех неотдавна. Lethal Dangers, Priceless Rewards. Много ясно, че е "my... PRECIOUS" то винаги е "безценното ми" - само че този път съм съгласен с Уизардс.

Винаги съм се учудвал на гениалността им. И като продавачи, и като хора, умеещи да създадат баланс в една хубава игра. Какво ми харесва досега, което направиха в новите сетове (Alara, M10, Zendikar)?
  • Новите ландки. Хората си умират за тях. 10 точки за умение като продавачи - подяволите аз самия си взех фат пак за такива ландки и продължавам да купуивам бустери с надеждата, че ще ми се падне такава. Дори старите играчи се готови да дадат ландка от 6ти едишън за такава от Зен.
  • Фоил бустери. Егати идеята... всички знаем, че тук никой не би дал 3х нормален бустер за един такъв с фойли - но уви, Уизардс знаят, че пичове с пари има навсякъде и за тях няма проблем да издадат 15 карти които да продадат, все едно че са продали 45. 8 точки, поради голямата цена - в противен случай би могъл и някой друг да ги купи.
  • Нови карти. Много хора се дразнят, имат Remove Soul, Terror, Incinerate, Shock, WRATH OF GOD, купища други и както са си ги играли така в продължение на години преиздаване, не им се е налагало да взимат нищо. Нубовете за разлика от това са започвали, да речем от 10ти едишън. Взели са някви си карти. Мъчат се да играят с старите играчи - по дяволите не става. "Бият ме. Нечестни карти - унищожи всичко - що за карта е това?! Как ще призова 7/7 Балот и той със терор ще ми го убие? Та това е нечестно."... айде да не говорим за комъни или ънкомъни, но човек с опит 4 години и карти за толкова, от които половината използва и занапред е доста небалансирано спрямо новите. те просто няма начин от новите карти да вземат тези които им трябват. Не мога да се сетя за пример, но хубава карта, която е преиздавана ти в 8ми едишън не си успял да вземеш - хубаво - да пробваме в 9ти едишън - не ти се отваря парашута - идва 10ти едишън - " Тая карта е тъпа мойто м'мче, дай да ти дам тоя 7/7 крийчър за нея". За това говоря - начисто, нахубаво, наново - нови карти. Не е кой знае КАКВА голяма промяна за стандарт, но затова пък се отразява просто прекрасно за екстендед и формат като например хайлендер. Какво ми мрънкате за ВоГа? Нали на хайлендер ще имате - Day of Judgment; Wrath of God; Damnation... Нека махнат и Денят - да дойде нова, да се обновява, нека не засмърдява! Няма значение де. Дори като син играч, ще кажа, хич не ме дразни, че махнаха ремув соул. То не пасва. Да махнеш душата на артефакт. Да удушиш зомби. Не става. Essense scatter - това е друго. Всичко им градивни частици - дръпни едната тухличка и всичко се срива. Готино е - вярно, картинката е тъпа, но нали Remove Soul няма само една такава? 7 точки - независимо от всичко, някои хора се сърдят. Не може да се пренебрегва мнението на масата. Никога. 7 точки. (Иначе само от мен - 9)
  • Най-голямото - следствие от предишното - свят на безкрайни възможности. И хич не се базикам - толкова много декове, толкова възможности за игра с комъни, толкова много неизползваеми реъри сега стават. Огледайте се в сайта на уизардс. Джънд, Найа, Бяло син Контрол във ВСИЧКИТЕ му абсолютни възможности, надигащия се потенциал на R/U/W, Бант, очакваното от мен завръщане на 5цц-то, Spread em' , Emeria Enchantress, Тъпото синьо в момента и великия Sphinx of jwar isle, който се играе навсякъде, Valakut Ramp, силата на моно червеното; черното; бялото; възможността да направиш контрол или агро от всеки цвят - да не би преди да можеш да играеш борос контрол? А да, сегашния борос - едно от най-силните агрота, Unearth deck mechanic, вече наистина силния милинг, силните елфи, jacerator, Red beatdown, скоро очакваните "Алита", егати вампирите и най-доброто - още много неоткирит готини измишльотини, който бачкат в СТАНДАРТ. Всички те имат потенциал. И това, сигурен съм не е и половината. Не сме видели нищо от Бяло-зеленото; синьо-червеното; черно-червеното.... зелено-синьото... защо щом не се играе една синьо-зелена ландка е скъпа точно толкова колкото и една напълно играема такава? Всичко има потенциал. Не е било така преди. Кой ти играе Convincing Mirage?!?! Преди - никой. Сега - това е карта убиец. Просто мисълта, че дековете не са само 5цц ми харесва. Допреди това беше само Джънд - най-миришещата част от стандарт - факта, че само един дек се е играел на натц и прочие. Само че това ще се промени. Ако не се промени ви подарявам един Giant Cockroach. And that's a promise. Наистина е пълно със съкровища - този път. Ако имаш всички карти сега, в сегашния стандарт, които са толкова малко, само един пълен блок + кор сет + 1/3 блок, няма да можеш да си избереш дек - всеки има контра, всеки има начин да се спре. Освен джънда. Той е твърдо копеле. Но Уизардс също са такива и съм сигурен, че работят здравата за да оправят грешката си. Все пак е малко неприятно - 2 Джънда накрая. 2 Елфа накрая. 2 Круел Контрола накрая. ще го оправят - т'ва да не са наще политици, хах. Много вдигнаха летвата обаче ще се оправи. Новите сетове ми харесват все повече и става все по -забавно - до тук беше със "Признавам, вярно е!" - аз вече признах, че уизардс са казали свят със съкровища. Има АТМОСФЕРА, им чувство за стил. Нещо което някак си бяга в миналите... Камигава е по-скоро някакъв комикс.. тук има история им много допълнителни неща и играта става не просто карти. За хард кор играчите нищо не се съкращава, само че за същества като мен се добавя ето това например:
  • Booster Quest. Страхотна идея. Мини Dungeons & Dragons - да си правиш забавление докато отваряш бустера - мини игрица свързана с историята на маджик, но не и с вида на игра. Нещо при което може да споделиш радостни моменти с приятели - та в Маджик винаги е било така. За тези, който не знаят за Бустер Куеста - Това е игра, която всеки който си е купил бустер може да играе сам или с приятели. Гледат се картите и се чете история, деляща се на отделни стъпки, части от големия Куест, който трябва да бъде изпълнен. Следвайки историята, задачата се покрива с флейвъра на картите, което трябва да кажа е доста шик. Примерно - "зада преминеш блатистата река на чийто отсрещен бряг се намира съкровището, трябва в бустера си да имаш крийчър със swampwalk. Та така - всяка задача иска определена сума от шестстенното зарче, което хвърляш за да я изпълниш. "За да минеш този куест, хвърли 4 или повече. - допълнителни работи (в зависимост от историята, примерно): Ако имаш в бустера си instant добави +2 към точките си." По този начин всичко е пак на късмет само че различен. Късмета на хвърлянето, късмета от бустера. Така се изпълняват куестовете, съпроводени от страхотна историйка докато накрая ти или някой друг не спечели - целта е да се мине Куеста като имаш правото да се провалиш само на 1 част от него и задължително трябва да изпълниш последната част. По този начин се минават 3 куеста от по 4-5 части, завършвайки историйката. Който бие (което е лесно постижимо и възможно) или който стигне най-далече получава залога (незадължителна, измислена от мен част на играта) за да има интерес. Примерно избран от всеки един комън от новите бусери. Играта е готина, свежа, и напомняща за класиката - Dungeons & Dragons. Допълнителна част към купуването на бустер! Отвсякъде й давам 10т - Кеф на играча, boost на продажбите - та аз ще си взимам бустер колкото може по -скоро за една такава игра!!!
  • Атмосферата. Когато видяхме Зендикар като заглавие, някои предполагаха - пирати, новите камигава, някви пичове с тояги, пирамиди, "мощ на зеленото!" и т.н. Това обаче беше изненада - новите артове, новите карти, завръщане на кикър, невероятно успешното вмъкване на траповете и алите, както и измъкването на "the battlefield". Никой не им обръща внимание вече и никой не се дразни - защо? Защото Уизардс са пичове, при това пичове с TIMING, които уцелиха момента да добавят нови неща - те просто си пасват. Независимо от това, че всички знаем и асоциираме траповете с Ю-Ги-О, сега те станаха част от маджика по-бързо отколкото си мислех. Вече бих казал - "Махай се оттука, траповете са за Маджик"... защото ги боднаха на място - истинска атмосфера на нещата, на историята - съкровищата си вървят с капани, искат карти, които водят до тях, искат група, екипировка, противници, хубав enviroment и здрав флейвър - всичко това е ИЗПЪЛНЕНО. Което ме навежда към историята.
  • Историята. Довършване на смисъла. Комикса, който идва със фат пака. Книжките, който ще наизлязат. Новите артове, плейнсоулкърите които се шматкат насам-натам... абе изобщо всичко е на място - подредено. Planechase - точно на място, вмъква се в историята - начин да planeswalke-ваш. Пътят обратно към Лорин, Равника, всички тези историики и книжки. Имам само един комикс, а вече усещам как историята на маджик придобива смисъл - начин за подреждане на картите. Мислех си, че един такъв филм би развалил всичко - но си го мислех само защото не тръгвах откъдето трябва. Хубав филм тръгва от книга. Маджик вече има книга. Или поне книжки имащи пълният потенциал да се превърнат и във филм. Даже историята се вля в компютруните игри - някаква компания е решила да прави игра на маджик, която по клипа ми изглежда да бъде по-добра от всички досега. Незнам даи ще бъде само бъхтене на карти или ще има и прашинка история вътре, но каквото и да е - ще е за добро. По дяволите, та само малкото нещо като бустър куест има история... та ти правиш история само като отваряш новия си бустер - ентусиасти ще има, които ще измислят нови куестове, което означава какво? Ми повече история естествено. Повече малки разказчета, повече... атмосфера за играта.
By Rator

Няма коментари:

Публикуване на коментар